уторак, 13. јун 2023.

МОДЕЛ ЗАЈЕДНИЦЕ ПРОФЕСИОНАЛНОГ УЧЕЊА - СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ

 ЈПС одржан је 10. јуна 2023. године у Чоки, домаћини су били практичари из ПУ ,,Радост“. Поред наше Установе и домаћина сусрета у овој групи за учење биле су и предшколске установе из Беочина, Титела и Жабља, као и наше партнерске предшколске установе из Инђије и Новог Бечеја. Сусрет је био вођен од стране сарадника за развој рефлексивно-социјалне праксе Виолете Врцељ Одри.

    Нашу Установу на сусрету представљале су васпитачица Сања Воденац са примером из праксе за инклузију и васпитачица Мира Миловановић са примером простора радне собе млађе вртићке групе. Састанку су присуствовале и васпитачице Александра Вуковић и Верица Глигоревић.
    ДУ "Дечија радост", објекат "Чаролија“, који је био језгро промена током увођења нових Основа програма ПВО Године узлета, од октобра 2022. године, активно учествује у развијању Модела заједнице професионалног учења. У периоду од октобра 2022. године до јуна 2023. године практичари из језгра су радили на реализацији одређених корака овог модела. Овај модел развијен је у оквиру пројекта "Инклузивно предшколско васпитање и образовање“ Министарства просвете, део је потпрограма "Програм подршке развијању капацитета за примену Основа програма ПВО Године узлета" у сарадњи са Министарством, канцеларијом УНИЦЕФ и института за педагогију и андралогију Филозофског факултета у Београду. Модел је усмерен на оснаживање стручних сарадника, васпитача и медицинских сестара васпитача да критички преиспитају, мењају и развијају своју праксу у сарадњи са колегама у вртићу, као и других предшколских установа. Кључни актери у овом моделу су: координатора из УНИЦЕФА (ауторке модела), сарадник за развој рефлексивно-социјалне праксе, координатор хоризонталне размене и васпитачи из ПУ.

Модел има два циља:

-овладавање колаборативним техникама учења и техникама које покрећу различите нивое рефлексије, које ће помоћи практичарима да промишљају и преиспитују сопствену праксу, размењују своје увиде и планирају промене у пракси;

-континуирано мењање, грађење и развијање професионалних знања и вештина, као и личних уверења и вредности, кроз сарадњу и дијалог са колегама у подржавајућем окружењу.





Нема коментара:

Постави коментар